El meu pensament em porta, sovint, a reflexionar sobre els treballs de cultura popular i els seus conreadors, escriptors, artistes i esportistes. Molts valors de les lletres, les arts i els esports no reben l’atenció que penso es mereixen. Potser no són genials en la forma, però, sovint, ho són en el fons. I el fons és la font i la humilitat la seva grandesa. Amb la mateixa humilitat he obert aquest blog.

dissabte, 29 d’octubre del 2016

Moviment, música i benestar



L’objectiu bàsic de tota convivència és formar una societat del benestar. Dissortament moltes persones no poden gaudir en la seva plenitud de les seves capacitats físiques i psíquiques. Les deficiències demanen un tractament adient. En aquesta tasca el Centre d’Estudis Musicals, Maria Grever, és una escola capdavantera i modélica que mereix el recolzament de la Generalitat i el reconeixement de la societat. La música és el mitjà formatiu. CEM Maria Grever desitja, que en el desenvolupament del seu programa musical formatiu, hi participin els ciutadans amb l’organització de conferències i debats. “Beneficis del moviment i la música al benestar ” fou el tema que desenvoluparen els psicòlegs Joan Capons i Sara Persentili. La centralitat del col·loqui, perquè la trobada fou un col·loqui molt participat, va raure en el significat de “músicoteràpia”. Senzillament la música és una medecina. El psicoanàlisi hi juga un paper molt determinant per orientar els beneficiaris del tractament, bàsicament persones deficients mentals, però també descomplexades i deprimides. La música que a la vegada convida al moviment actua en la sensibilitat del ser humà i provoca situacions de benestar que es manifesten amb somriures i moviments de passar-ho bé. El debat que fou molt intens i enriquidor, com ho prova que s’hi dedicaren dues hores, posà l’accent en el programa educatiu escolar. Programa que no dóna la importància que tenen a les humanitats i en el que les arts, música, pintutra, dansa, etc., tenen un tractament de convidats de segona mà, quan en realitat haurien de ser fonamentals perquè són els veritables motors del progrès. Òbviament que també es feu referència a la familia com a factor principal educatiu, conjuntament amb l’escola. La trobada col·loqui palesà la conveniència d’una participació més directa en el foment de la cultura artística i en el coneixment i gaudi de la música. Una nova aportació de CEM Maria Grever a l’enriquiment cultural de la població. Donar a conèixer la formació musical que porta a terme l’escola Maria Grever en l’etapa escolar a tots nivells significa recolzar la bondat del seu mètode pedagògic en el que s’obre les portes a la ciutadania. La continuitat ha der ser el seu horitzó. La qualitat està garantida per la vàlua dels seus psicòlegs i professors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada